Personvern

Vår personvernpolicy og hvordan vi bruker dine data

Sist oppdatert: 1. desember 2025

Om Webagent AS

Webagent AS (org.nr: 936 671 225) er behandlingsansvarlig for personopplysninger som samles inn gjennom våre tjenester. Vi er forpliktet til å beskytte ditt personvern og behandle dine data i samsvar med personopplysningsloven og GDPR.

Hvilke opplysninger samler vi inn?

Kontaktinformasjon

Når du tar kontakt med oss via kontaktskjema, e-post eller telefon, samler vi inn:

  • Navn
  • E-postadresse
  • Eventuelt telefonnummer
  • Innholdet i meldingen din

Kundeinformasjon

For kunder som bruker våre tjenester, samler vi også inn:

  • Bedriftsnavn og organisasjonsnummer
  • Fakturaadresse
  • Brukerkontodata (brukernavn, e-post)
  • Bruksdata knyttet til våre tjenester

Automatisk innsamlet informasjon

Når du besøker nettsiden vår, samler vi automatisk inn teknisk informasjon som:

  • IP-adresse (anonymisert)
  • Nettlesertype og -versjon
  • Operativsystem
  • Sidevisninger og navigasjonsmønster

Hvorfor samler vi inn opplysninger?

Vi bruker personopplysningene dine til å:

  • Svare på henvendelser og levere kundestøtte
  • Levere og forbedre tjenestene våre
  • Sende relevant informasjon om tjenestene våre
  • Fakturere for tjenester
  • Oppfylle lovpålagte krav
  • Analysere og forbedre nettsiden vår

Rettslig grunnlag

Vi behandler personopplysninger basert på følgende grunnlag:

  • Avtale: Behandling som er nødvendig for å oppfylle avtalen med deg som kunde.
  • Berettiget interesse: For å forbedre tjenestene våre og kommunisere med potensielle kunder.
  • Samtykke: For markedsføring og nyhetsbrev der du har gitt eksplisitt samtykke.
  • Lovpålagt: For å oppfylle regnskapsloven og andre lovkrav.

Deling av opplysninger

Vi selger aldri personopplysningene dine. Vi deler kun opplysninger med:

  • Tjenesteleverandører: Som Supabase (database), Vercel (hosting), PostHog (analyse), og lignende – alle underlagt strenge databehandleravtaler.
  • Myndigheter: Kun når vi er lovpålagt.

Oppbevaring av data

Vi oppbevarer personopplysninger så lenge det er nødvendig for formålet de ble samlet inn for:

  • Kundedata: Så lenge kundeforholdet varer, pluss 5 år for regnskapsformål.
  • Henvendelser: Inntil 2 år etter siste kontakt.
  • Analysedata: Anonymiseres etter 26 måneder.

Dine rettigheter

Du har rett til å:

  • Innsyn: Be om kopi av alle opplysninger vi har om deg.
  • Retting: Korrigere uriktige opplysninger.
  • Sletting: Be om at opplysningene dine slettes.
  • Begrensning: Be om begrenset behandling.
  • Dataportabilitet: Få utlevert dataene dine i et maskinlesbart format.
  • Protest: Protestere mot behandling basert på berettiget interesse.

Sikkerhet

Vi tar datasikkerhet på alvor og har implementert tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte opplysningene dine, inkludert:

  • Kryptering av data under overføring (HTTPS/TLS)
  • Sikker lagring med tilgangskontroll
  • Regelmessig sikkerhetsoppdatering av systemer
  • Begrenset tilgang til personopplysninger

Endringer i personvernerklæringen

Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Vesentlige endringer vil bli varslet via e-post til våre kunder eller på nettsiden vår.

Kontakt oss

Har du spørsmål om personvern eller ønsker å utøve dine rettigheter? Ta kontakt med oss:

Du kan også klage til Datatilsynet hvis du mener vi ikke behandler personopplysningene dine i samsvar med regelverket.