Sist oppdatert: 1. desember 2025
Om Webagent AS
Webagent AS (org.nr: 936 671 225) er behandlingsansvarlig for personopplysninger som samles inn gjennom våre tjenester. Vi er forpliktet til å beskytte ditt personvern og behandle dine data i samsvar med personopplysningsloven og GDPR.
Hvilke opplysninger samler vi inn?
Kontaktinformasjon
Når du tar kontakt med oss via kontaktskjema, e-post eller telefon, samler vi inn:
- Navn
- E-postadresse
- Eventuelt telefonnummer
- Innholdet i meldingen din
Kundeinformasjon
For kunder som bruker våre tjenester, samler vi også inn:
- Bedriftsnavn og organisasjonsnummer
- Fakturaadresse
- Brukerkontodata (brukernavn, e-post)
- Bruksdata knyttet til våre tjenester
Automatisk innsamlet informasjon
Når du besøker nettsiden vår, samler vi automatisk inn teknisk informasjon som:
- IP-adresse (anonymisert)
- Nettlesertype og -versjon
- Operativsystem
- Sidevisninger og navigasjonsmønster
Hvorfor samler vi inn opplysninger?
Vi bruker personopplysningene dine til å:
- Svare på henvendelser og levere kundestøtte
- Levere og forbedre tjenestene våre
- Sende relevant informasjon om tjenestene våre
- Fakturere for tjenester
- Oppfylle lovpålagte krav
- Analysere og forbedre nettsiden vår
Rettslig grunnlag
Vi behandler personopplysninger basert på følgende grunnlag:
- Avtale: Behandling som er nødvendig for å oppfylle avtalen med deg som kunde.
- Berettiget interesse: For å forbedre tjenestene våre og kommunisere med potensielle kunder.
- Samtykke: For markedsføring og nyhetsbrev der du har gitt eksplisitt samtykke.
- Lovpålagt: For å oppfylle regnskapsloven og andre lovkrav.
Deling av opplysninger
Vi selger aldri personopplysningene dine. Vi deler kun opplysninger med:
- Tjenesteleverandører: Som Supabase (database), Vercel (hosting), PostHog (analyse), og lignende – alle underlagt strenge databehandleravtaler.
- Myndigheter: Kun når vi er lovpålagt.
Oppbevaring av data
Vi oppbevarer personopplysninger så lenge det er nødvendig for formålet de ble samlet inn for:
- Kundedata: Så lenge kundeforholdet varer, pluss 5 år for regnskapsformål.
- Henvendelser: Inntil 2 år etter siste kontakt.
- Analysedata: Anonymiseres etter 26 måneder.
Dine rettigheter
Du har rett til å:
- Innsyn: Be om kopi av alle opplysninger vi har om deg.
- Retting: Korrigere uriktige opplysninger.
- Sletting: Be om at opplysningene dine slettes.
- Begrensning: Be om begrenset behandling.
- Dataportabilitet: Få utlevert dataene dine i et maskinlesbart format.
- Protest: Protestere mot behandling basert på berettiget interesse.
Sikkerhet
Vi tar datasikkerhet på alvor og har implementert tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte opplysningene dine, inkludert:
- Kryptering av data under overføring (HTTPS/TLS)
- Sikker lagring med tilgangskontroll
- Regelmessig sikkerhetsoppdatering av systemer
- Begrenset tilgang til personopplysninger
Endringer i personvernerklæringen
Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Vesentlige endringer vil bli varslet via e-post til våre kunder eller på nettsiden vår.
Kontakt oss
Har du spørsmål om personvern eller ønsker å utøve dine rettigheter? Ta kontakt med oss:
Du kan også klage til Datatilsynet hvis du mener vi ikke behandler personopplysningene dine i samsvar med regelverket.